Wednesday, March 23, 2011

Casa cu numărul patru


Photo by Egor Myznik on Unsplash

Ştiu că sunt o dezamăgire pentru voi. Dar aţi avut grijă să nu îmi rămâneţi datori în privinţa asta.

De ani buni încoace număr zilele până când voi pleca de aici. Întotdeauna mi-am imaginat că ultimile luni vor fi cele mai uşoare. M-am înşelat. Sunt cele mai grele. Cu fiecare zi care trece, par şi mai multe zile. Şi eu de-abia aştept să plec. Doar asta m-ar mai ajuta. Fericirea nu-i aici. Nu a fost niciodată. Mi-e milă de câte au văzut şi câte au auzit pereţii ăştia. Mai ales cei din camera mea. Eu o să plec cu conştiinţa împăcată. Nu am fost genul de copil care să vă facă probleme. Nu ştiu ce-o să faceţi voi. Probabil abia atunci o să conştientizaţi cât aţi greşit. Dar o să fie târziu. Pe voi v-aţi distrus. Acum am venit eu la rând.

În seara asta m-aţi rănit cum n-aţi făcut-o în ăştia aproape nouăşpe ani. Şi de data asta va fi nevoie de mai mult decât nişte lacrimi şi un "îmi pare rău, te rog, iartă-mă, e ultima dată, promit" ca să vă iert. Vreau să vă iert, vreau să vă iert pe amândoi. Dar nu pot, nu pot să mai iert... Nu pot... Nu acum. Am nevoie de timp de data asta. Mult. Cel mai tare mă dor furia şi repulsia pe care ajung să le simt uneori pentru voi. Mi-e ruşine de ele. Mi-e ruşine faţă de mine, nu faţă de voi. Şi pe cuvânt... mi-e frică să nu ajung să vă urăsc. Pentru că sinceră să fiu, nu ştiu cum m-aş mai privi în oglindă. Nu am urât pe nimeni şi nici nu vreau să simt asta vreodată. Cu atât mai puţin faţă de voi, pe care ar trebui să vă iubesc cu tot sufletul meu. Şi voi ar trebui să încercaţi să mă protejaţi de ce e afară, nu să mă distrugeţi prin tot ce e înăuntru.

Până una alta, mulţumesc. Da, mulţumesc. Pentru că într-o zi o să ajung departe şi-atunci o să ştiu că am făcut totul de una singură. Voi eraţi prea ocupaţi să concuraţi în jocurile voastre de "care distruge mai multe în jurul său". Nu. Eu nu o să ajung ca voi.

Şi apropo, sunt doar un copil. Vă reamintesc doar... în cazul în care aţi uitat... de când aveam vreo şase-şapte ani. O să fiu fericită. Dar nu aici.

Unsent letter.